مادرانه

ساخت وبلاگ

انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها

  • انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها

    دانلود پایان نامه رشته مدیریت

    مبانی نظری انواع مدلهای ارزیابی عملکرد


    مدل های ارزیابی عملکرد:
    آنچه که اکنون در کشورهای مختلف جهان به آن پی برده اند، این است که سازمان ها در عرصه تولید و خدمات، جهت تعیین و تشخیص موقعیت فعلی خود، حضور در عرصه های ملی و جهانی، بقا و پیشرفت در دنیای رقابتی، باید بطور مداوم از روش ها و الگوهای مطلوب به منظور ارزیابی و بهبود مستمر عملکرد و فعالیت های جاری سازمان بهره گیرند و در این راستا استفاده از نظام های کنترل سازمانی ضروری است (مظلومی و کشوری فینی، 1390، ص 28).


     2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد
    اصولا سیستم های ارزیابی با توجه به شرایط و مقتضیات سازمان طراحی می شوند. البته این مطالب به این معنی نیست که هر سازمانی باید الگوی موجود را با شرایط سازمانی وفق دهد، چرا که شاید هزینه طراحی و ایجاد یک الگو آنقدر زیاد باشد که از نظر اقتصادی به صرفه نباشد و چه بسا الگوهای کاملی وجود داردکه قبلاً این مسیر را طی کرده اند و قابلیت های زیادی برای استفاده در سازمان مورد نظر دارند. ولی در هر صورت هر سیستم ارزیابی عملکرد باید از یک سری الزامات خاصی برخوردار باشد.
    «پارکر » معتقد است مواردی مثل عملی بودن، قابل فهم بودن برای عموم، بهبود دادن خود ارزیابی به صورت مستمر، بیشتر بودن مزایا از هزینه ها و دارا  بودن معیارهای واقعی و مستدل و قوی از ویژگی های یک نظام ارزیابی عملکرد است.
    وجود شاخص های عملکردی (مانند؛ اهداف کمی و کیفی، نرخ رشد سازمان، نرخ رشد بهره وری و ...) و شاخص های غیر عملکردی (مانند؛ توانایی سازمان برای تعیین آرمان ها و مأموریت ها، توانایی سازمان برای شناخت نیاز آینده و ...) نیز می تواند از الزامات یک سیستم و الگوی ارزیابی عملکرد باشد (آذر و دانشور، 1387، ص 129).


    2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب:
    با توجه به مدل ها و چارچوب های ارائه شده و طبق نظر اکثر صاحب نظران در زمینه ارزیابی عملکرد، می توان ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب را به شرح زیر خلاصه کرد.
    - از اهداف استراتژیک پشتیبانی کند؛ سیستم های ارزیابی عملکرد باید از اهداف استراتژیک نشات گرفته باشند. در غیر اینصورت این سیستم ممکن است فعالیت هایی را پشتبانی کند که اثر معکوس بر اهداف استراتژیک بگذارد. به علاوه باید به این نکته توجه کرد که اگر در طول زمان، استراتژی ها تغییر یابند، برخی شاخص های عملکرد نیز تغییر خواهند کرد.

    در نتیجه نیاز به انعطاف پذیری در این سیستم ها احساس می شود تا بتوان از این طریق اطمینان حاصل نمود که سیستم ارزیابی عملکرد همیشه با اهداف سازمان سازگار است.- متوازن باشد؛ این موضوع که سیستم ارزیابی عملکرد نباید تنها از نقطه نظر مالی دیده شود بسیار حیاتی است. یک سیستم ارزیابی عملکرد بایستی انواع مختلفی از شاخص های عملکرد را شامل شود تا تمامی جنبه های مهم برای موفقیت سازمان را پوشش دهد. لذا بایستی بین شاخص های مختلف توازن وجود داشته باشد. یعنی به صورت متناسبی بر روی نتایج کوتاه و بلند مدت، انواع مختلف عملکرد (نظیر هزینه، کیفیت، تحویل، انعطاف پذیری و... ) جنبه های مختلف (نظیر مشتریان، ذی نفعان، رقبا، نوآوری و... ) و سطوح مختلف سازمانی (نظیر عملکرد کلی و بخشی ) تمرکز داشته باشد. 


    - در مقابل بهینه سازی بخشی بایستد؛ از آنجا که شاخص های عملکرد بر روی رفتار کارکنان اثر گذارند، مجموعه ای نامناسب از شاخص ها می تواند به رفتار غیر کارکردی از طرف کارکنان منجر شود. به عبارت دیگر؛ کارکنانی که تنها در پی ارتقا و بهبود شاخص عملکرد مربوط به خود هستند، ممکن است تصمیماتی بگیرند که در تضاد با خواسته های مدیران باشد و بهبود در عملکرد واحد آنها به آسیب دیگر قسمت ها و یا حتی عملکرد کلی سازمان منجر شود. یک سیستم ارزیابی عملکرد باید از اینگونه بهینه سازی ها جلوگیری کند.

    - تعداد شاخص های عملکرد آن محدود باشد؛ برای ایجاد عملکرد مناسب ضروری است که تعداد شاخص های عملکرد محدود باشند. افزایش تعداد شاخص ها نیاز به زمان تحلیل بیشتری دارد. گردآوری اطلاعاتی که از آنها استفاده ای نمی شود، یک اتلاف تلقی می شود. بنابراین، ضروری است که تنها داده هایی که برای یک هدف خاص کاربرد دارند و هزینه گردآوری آنها از مزایای مورد انتظارشان بیشتر نیست گردآوری شوند. همچنین افزایش تعداد شاخص های عملکرد، ریسک انباشت اطلاعات را افزایش می دهد که این امر موجب می شود که امکان اولویت بندی شاخص ها وجود نداشته باشد.- دسترسی به آن آسان باشد؛ هدف یک سیستم ارزیابی عملکرد، دادن اطلاعات مهم درزمان مناسب و به شخص مناسب است. لذا نکته مهم درباره این سیستم ها آن است که باید به گونه ای طراحی شوند که اطلاعات آنها به راحتی بهبود یافته و در دسترس استفاده کنندگان از آن قرار گیرد و برای آنها قابل فهم باشد.- حاوی شاخص های عملکرد جامع باشد؛ یک شاخص عملکرد باید هدف مشخص داشته باشد. به علاوه ضروری است که یک غایت مشخص نیز برای هر شاخصی تعریف شود و چارچوب زمانی مشخص شود که در قالب آن بایستی به آن غایت نائل شد (کریمی، 1385، ص 27).


    فهرست مطالب
    انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها

    2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد
    2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب


    2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد

    2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی
    2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي
    2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي
    2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي
    2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي
    2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)
    2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها
    2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري
    2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)
    2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي

    2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري
    2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري
    2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري
    2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري
    2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري
    2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
    2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري90
    2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
    2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري93
    2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95

    2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني
    2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف97
    2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
    2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك98
    2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
    2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني

    2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني
    2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA)
    2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ
    2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج
    2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني

    منابع

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : انواع,مدل,های,ارزیابی,عملکرد,و,بررسی,کامل,هریک,از,آنها, نویسنده : kavoosifar example بازدید : 219 تاريخ : جمعه 29 تير 1397 ساعت: 3:04

 

دنیای اقتصاد : یکی از چالش هایی که بسیاری از شرکت های مستقر در شهر تهران با آن مواجه هستند، تهیه غذای پرسنلی با کیفیت و سالم همراه با قیمت مناسب برای کارمندان است. تنوع ذائقه و سلیقه کارمندان چالش تهیه غذای با کیفیت پرسنلی را دوچندان کرده است.

سرویس غذای شرکتی "مامان‌پز" با دارا بودن منوهای شرکتی بسیار متنوع و قیمت مناسب هم اکنون با شرکت‌های بزرگ و معتبری در تهران همکاری دارد. در این سرویس هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ کدبانوی هنرمند و ۱۰۰ رستوران برتر حضور فعال دارند و امکان سفارش انواع غذاها در سراسر تهران را برای شرکت ها فراهم کرده‌اند.

photo_2018-06-26_12-32-46

سرویس غذای شرکتی مامان‌پز با به کارگیری فرایند های کنترل کیفیت غذا به صورت دوره ای، غذاهای شرکتی را در چندین سطح مختلف کنترل می کند تا کیفیت غذای تحویل شده به مشتریان را تضمین نماید. مادرانی که به عنوان همکار در وب سایتمامان‌پز فعالیت دارند، دارای کارت بهداشت از مراکز بهداشت شهر تهران می‌باشند. با ارزیابی مستمر و دریافت بازخور از مشتریان و ارزیابی کیفی و کمی غذاها قبل و پس از تحویل به مشتری باعث شده تا سرویس غذای پرسنلی مامان‌پز دارای بالاترین سطح کیفیت و کمیت در شهر تهران باشد.

photo_2018-06-26_12-34-44

ویژگی های سرویس غذای شرکتی مامان‌پز

  • برنج صد در صد ایرانی برای تمامی غذاهای شرکتی

  • تنوع بالای منوی غذای پرسنلی

  • امکان اعمال تغییر در مواد اولیه یا نحوه پخت غذا متناسب با نیازهای شرکت

  • تحویل رایگان غذا برای سفارشات شرکتی در سراسر تهران مطابق با زمان اعلام شده

  • تحویل غذا در ظروف آلومینیومی و به صورت گرم

  • همچنین مشتریان شرکتی که برای اولین بار مایل به استفاده از سرویس غذای شرکتی مامان‌پز هستند، می توانند با مراجعه به وب‌سایت مامان‌پز از تخفیفات ویژه‌‌ای نظیر 50% تخفیف ویژه ماه اول یا دریافت 1 ماه عصرانه رایگان برای پرسنل خود بهره ببرند.

    photo_2018-06-26_12-37-26

    برای ورود به صفحه غذای شرکتی مامان‌پز کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

    سرویس غذای شرکتی مامان‌پز

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : سفارش,غذای,شرکتی,مامان‌پز,با,۵۰درصد,تخفیف,ویژه,ماه,اول,غذای شرکتی ,غذای مامان پز, نویسنده : kavoosifar example بازدید : 248 تاريخ : پنجشنبه 28 تير 1397 ساعت: 14:03

دانلود بازی Unravel برای PS4 – نسخه هک شده DUPLEX

  • دانلود بازی Unravel برای PS4 – نسخه هک شده DUPLEX

    تا به امروز شخصیت‌های عجیب و غریب زیادی را در بازی‌های مختلف دیدیم. اما یارنی (Yai) تفاوت‌های زیادی به شخصیت‌های دیگر دارد. شخصیتی که از چند متر کاموای پشمی قرمز رنگ تشکیل شده است. شاید یاد سک‌بوی‌های Little Big Planet بیوفتید، اما یارنی ظاهر بسیار ساده‌تری دارد. در عین سادگی، ما احساسات را در چهره‌ی او می‌بینیم که با توجه به داشتن تنها دو چشم، بسیار جالب و خوب کار شده است. با قدم برداشتن در محیط بازی، نخی که به دور یارنی پیچیده شده باز می‌شود و او لاغرتر می‌شود. اگر در مسیر اشتباهی قدم بردارید، مقدار زیادی از نخ به دور آبجکت‌های مختلف پیچیده می‌شود و هدر می‌رود.

    حتی ممکن است یک گره اشتباه نیز باعث هدر رفتن نخ شود. در چنین مواقعی یارنی از حرکت ایستاده و مجبور به عقب رفتن و اصلاح اشتباه‌های خود خواهید بود. ذکر این نکته‌ها کافی بود تا متوجه شویم که همه چیز به نخ پیچیده شده‌ی دور یارنی بستگی دارد. از پلتفرمر بازی گرفته تا حل پازل‌ها، همگی به کمک نخ انجام می‌شود و این موضوع دانلود بازی Unravel برای PS4 را نسبت‌ به بازی‌های مشابه متمایز می‌سازد. یارنی بدون هیچ توضیحی، از کلاف یکی از کامواهای پشمی به وجود می‌آید. کلافی که از سبد یک پیرزن روی زمین می‌افتد و ماجرای یارنی آغاز می‌شود.

    Unravel (CUSA-02532) PS4-PRELUDE

    قابل اجرا بر روی Exploit 4.05 و اکسپلویت های بالاتر

    دانلود-بازی-Unravel-ps4

    در دانلود بازی Unravel برای PS4 حتی کلمه‌ای دیالوگ نمی‌شنوید و داستان به جز مرور خاطرات هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. خاطراتی که در بازی مرور می‌شوند، درواقع خاطرات شخصی صاحبانشان نیست. شاید تمام این خاطرات، به نوعی خاطرات مشترک بسیاری از ما باشند. گشت و گذار در طبیعت می‌تواند مثالی بر این ادعا باشد. نکته‌ی دیگری که سازندگان توجه ویژه‌ای به آن داشتند، به تصویر کشیدن زیبایی‌های دنیاست. در کنار این موضوع شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در مراحل بازی بودیم.

    آسیب رساندن انسان به محیط زیست نیز یکی از نکات مهمی است که در بازی به آن پرداخته شده بود. از نگاه هنرمندانه‌ی طراح مراحل بازی نباید غافل شد که در مراحل ابتدایی بازی به زیباترین شکل طبیعت را به تصویر می‌کشاند و سپس به سراغ مراحل تاریک و تلخ بازی می‌رود. این موضوع باعث می‌شود تا اعتراض سازنده به بی‌توجهی انسان به محیط زیست، بیشتر به چشم آید و مخاطب تحت تاثیر قرار گیرد. از طرفی بازی پایان تلخ و تاریکی ندارد و با ورود به مراحل مربوط به زمستان، دوباره تحت تاثیر زیبایی طبیعت قرار خواهید گرفت.

    منبع توضیحات: زومجی

    Unravel introduces Yay, a new, lovable and endearing character made from a single thread of ya, that slowly unravels as you move. Inspired by the unique and breath-taking environments of Northe Scandinavia, Unravel is a visually stunning, physics-based puzzle platformer. Using ya to Swing from tree branch to tree branch or hitch a ride on a flying kite, no feat is too big. Yay is brought to life as the representation of the ties that bind loved-ones together. Embark with Yay on a seemingly larger than life adventure to reconnect the long-lost memories of a family. Told completely without words, experience an exciting and heartfelt story about love, hope and the jouey of life.

    سیستم مورد نیاز

    For now, in order to play our rips you will need :

    – a PS4 with Firmware 4.05 or upper

    – a computer to run the PS4 Exploit Host

    آموزش نصب عناوین هک شده ی PS4 نیازمند دقت است. لطفا ابتدا جهت مشاهده ی روش جیلبریک کردن دستگاه خود، به پست ذیل مراجعه کنید:

    آموزش نصب تصویری و قدم به قدم هک کردن کنسول PS4 به نسخه Exploit FW5.05

    ——

    آموزش نصب بازی:

    ۱) ابتدا تمامی فایل های فشرده دانلودشده را توسط آخرین نسخه نرم افزار WinRar اکسترکت کنید.

    ۲) فایل pkg بدست آمده را بر روی هارد خود که به exFAT فرمت شده است، منتقل کنید. دقت داشته باشید که حتما در هیچ فولدری درون هارد اکسترنال خود کپی نکنید. بلکه فقط در آدرس اصلی هارد اکسترنال باشد نه هیچ زیرشاخه دیگری.

    ۳) هارد خود را به کنسول PS4 متصل کنید. باتوجه به فعال بودن بخش Debug Settings بعد از هک شدن کنسول، وارد این بخش شوید. یعنی آدرس Settings => Debug Settings در کنسول.

    ۴) به آدرس Debug Settings => Game => Package Installer مراجعه کنید. فایل دانلودی شما که در گام دوم بدست آمده، در اینجا نمایش داده خواهد شد.

    ۵) با زدن کلید X نصب را شروع کنید. پس از اتمام نصب، بازی بر روی صفحه اصلی کنسول شما نمایش داده خواهد شد.

    رزرو مکان تبلیغاتی

    اینجا محل تبلیغات شماست. برای رزرو، لطفا با ایمیل [email protected] در ارتباط باشید.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : دانلود,بازی,Unravel,برای,PS4,,نسخه,هک,شده,DUPLEX, نویسنده : kavoosifar example بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 15:53

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : جزوه,شیمی,پیش,دانشگاهی, نویسنده : kavoosifar example بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 10:58

پاورپوینت بررسی سرانه های شهری

  • پاورپوینت بررسی سرانه های شهری

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی سرانه های شهری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی سرانه های شهری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    فهرست مطالب

    سرانه زمین
    عوامل موثر در تعیین سرانه
    تراکم  مسکونی خالص و ناخالص
    سرانه شهری و مسکونی 
    تعیین سرانه کاربری های مختلف در طرح های شهری
    عوامل موثر دیگر در تعیین سرانه
    آستانه های جمعیتی
    آستانه های عملکردی 
    عامل دسترسی
    فاصله دسترسی
    تقسیمات شهری
    سرانه مصرف کننده و سرانه کل جمعیت
    طرح جامع شهر اردبیل
    جمع بندی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

مادرانه...
ما را در سایت مادرانه دنبال می کنید

برچسب : پاورپوینت,بررسی,سرانه,های,شهری, نویسنده : kavoosifar example بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 2:11

لینک دوستان

خبرنامه